بروزترین و حرفه ای ترین پاورپوینت های آموزشی مدارس ( توسط دبیران مجرب مربوط به هر درس)
پاورپوینت مدارس

اطلاعیه فروشگاه

توجه : هنگام خرید روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا زمان دریافت کدپیگیری سفارش ادامه دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید و یا بانک عامل را تغییر دهید. در صورت مشکل میتونین شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17:30 الی 24 و پنجشنبه ساعت 12 تا 24 و جمعه 24 ساعت جوابگوی شما هستم. با تشکر

تحقیقی پیرامون کارورزی 1 رشته علوم تربیتی

تحقیقی پیرامون کارورزی  1 رشته علوم تربیتی

فرمت فایل : ورد

تعداد صفحات :35

قسمتی از متن :

مقدمه

تعلیم و تربیت از دیدگاه دین مبین اسلام و همچنین ادیان الهی دیگر و حتی در آثار دانشمندان و بزرگان علمی، از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است. برای نمونه در هر جا از قرآن کریم که صحبت از رسولان می شود تعلیم و تربیت و تزکیه را برنامه اصلی آنان می شمارد. در آیه 9 سوره مبارکه زمر می خوانیم: «... قل هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون...» یعنی بگو آیا کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند یکسانند؟، همچنین در آیات و روایات بسیار دیگری که در اینجا مجال پرداختن به آنها نیست به اهمیت تعلیم و تربیت و علم آموزی اشاره شده است. اما با وجود این همه تاکید بر علم آموزی، چیزی که مهم تر از علم آموزی صرف است، توانایی به کاربستن دانش های کسب شده در میدان عمل است. در آیه 5 سوره مبارکه جمعه خداوند می فرماید: «داستان کسانی که احکام و معارف تورات به آنان آموخته و برعهده آنان نهاده شد ولی به آن عمل نکردند و به مقصد نرساندند، همچون داستان الاغ است که کتاب هایی را بر پشت خود می برد ولی از حمل آنها جز خستگی نصیبی ندارد...» قرآن عالم بی عمل را نکوهش می کند، عالم بی عملی که به تشنه ی در کنار دریا خوابیده و درخت بی ثمر تشبیه شده است؛ از این رو علم آموزی صرف در کلاس های درس کفاف کار بسیار سنگین معلمی را، که امام خمینی (ره) آن را شغل انبیا می داند، به هیچ رو نمی دهد. با توجه به مطالب ذکر شده ضرورت و اهمیت کارورزی نمایان می شود تا آموخته ها را تعمیق داده و زمینه ای فراهم شود تا شایستگی های حرفه ای یک معلم توسعه یابد. همچنین در کارورزی دانشجو معلمان می توانند و باید از تجربیات گرانقدر معلمان شایسته و با سابقه استفاده کافی را برده تا در آینده نزدیک در کار خویش به کار بندند. در کارورزی دانشجو معلمان با موقعیت های واقعی روبرو می شوند که تجربیات ارزنده ای را در اختیار آنان قرار می دهد؛ این تجربیات با رهنمودهای استاد و معلم راهنما غنی تر و پر بار تر نیز می شوند.

 

 

  

 

 كارورزي3

فرم الف:  نگارش گزارش روزانه کارورز

 

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

مديريتكارورزي و مدارس وابسته

 

 كارورزي3

فرم ج: چارچوب تهیه طرح آموزشی

 

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

مديريتكارورزي و مدارس وابسته

 

 

مشخصات:

 نام مدرسه:پایه تحصیلی :موضوع:جلسه:نام معلم راهنما:         زمان:

 

محتوا (مفاهیم/ مهارت‌ها به تفکیک):-چه موادی در ساخت کار خانه کاغذ سازی استفاده میشود؟

-فواید استفاده از کاغذ را بدانند

-آشنایی با کاربرد های آهن به عنوان یکی از مواد پرکاربرد در ساخت کارخانه کاغذ سازی

 

پیامد یادگیری:-پی بردن به برخی از ویژگی های فلزات

–آشنایی با رسانا و نارسا بودن مواد آشنایی با اسید هایی که در کارخانه کاغذ سازی استفاده میشود

 

مراحل

شرح تکالیف یادگیری/ تکالیف عملکردی به تفکیک مراحل

محدوده زمانی

مواد/ منابع یادگیری

برقراری ارتباط

با مثال زدن چند مورد از کاربرد های فلزات از جمله آهن و مس و

بامثال زدن دفتر و کتاب بچه ها که از کاغذ ساخته شده است توجه آنها را درس جلب میکنیم

با استفاده از تصاویر کتاب

10 دقیقه

آوردن چند نمونه فلز به کلاس

-استفاده از تصاویر کتاب

استفاده از کلیپ آموزشی

فرآیند هدایت و ارائه بازخورد

با توجه به مثال هایی که میزنیم توجه دانش آموزان را به کنجکاوی در مورد کاربرد فلزات و کاربرد کاغذ و اینکه کاغذ از چه ساخته میشود جلب میکنیم

تحلیل و تفسیر

در این مرحله یادگیری به صورت فعال و بارش فکری انجام میشود و دانش آموزان یافته های خود را در مورد فلزات و کاخانه کاغذ سازی یاداشت میکنند

به تجربه گذاشتن

هر دانش آموز آموخته هایی که در زنگی روزمره خود به دست آورده است در گروه بیان میکند

5دقیقه

استفاده از تصاویر کتاب –فیلم- عکس –  راهنمایی معلم

فرآیندهدایت و ارائه بازخورد

دانش آموزان با برخی دیگر ویژگی های فلزات آشنا میشوند و اینکه  کاغذ از چه موادی و در کجا ساخته میشود

تحلیل و تفسیر

افزایش اطلاعات دانش آموزان در مورد اهمیت درختان به عنوان منبع تولید کاغذو کاربرد های مختلف فلزات در زندکی روزمره انسان و اهمیت کاغذ در زندگی انسان

به کاربستن

برسی نقش کاغذ در زندگی انسان به صورت عملی –اهمیت و ضرورت بازیافت مخصوصا بازیافت کاغذ-بازدید از کارخانه کاغذ سازی در صورت امکان

خارج از کلاس

استفاده ملموس از کاغذ در زنگی روزمره-استفاده از فیلم و انیمیشن در صورت امکان

فرآیندهدایت و ارائه بازخورد

اعضای هر گروه باید کاربرد فلزات را در مدرسه وخانه گزارش دهند و دانشآموزان را ترغیب کنیم که علاوه بر یادگیری این کاربرد ها از درختان به عنوان منبع تولید کاغذ مراقبت کند

تحلیل و تفسیر

گسترش دامنه ی یادگیری دانش آموزان از محیط کلاس به اجتماع و به دست آوردن اطلاعات عملی نسبت به فلزات-کاغذ و اسید ها

به اشتراک گذاشتن

هرگروه اطلاعات جمع آوری شده خود را در اختیار دیگر گروه ها  قرار می دهند

10 دقیقه

تصاویر کتاب-فیلم-انیمیشن

فرآیندهدایتوارائهبازخورد

دانش آموزان با تفاوت ها و تشابهات فلزات با یکدیگر،اهمیت درختان ،چگونگی ساخته شدن کاغذ و نکات ایمنی هنگام کارکردن با اسیدها را یاد بگیرند.

تحلیل و تفسیر

نتایج به دست آمده توسط هر گروه را در کلاس مطرح می کنیم و با گروه های دیگر مقایسه کرده و آنها را در جهت آموختن صحیح مطالب هدایت می نماییم

انتقال به موقعیت جدید

این عمل را می توانیم در کلاس درس یا در آزمایشگاه انجام دهیم مثلا اگر بخواهیم چگونگی بازیافت را به دانش آموزان یاد دهیم چند برگه کاغد را در آب می اندازیم و آن را تبدیل به خمیر می کنیم و... یا اگر در مورد رسانا یا نارسانا بودن فلزات توضیح دهیم  از یک مدار ساده و استفاده از یک تکه چوب و یک میخ آهنی استفاده میکنیم

10 دقیقه

استفاده از وسایل کمک آموزشی – فیلم و عکس

فرآیندهدایتوارائهبازخورد

راهنمایی دانش آموزان در جهت یادگیری عملی نسبت به تولید کاغذ و رسانایی فلزاتی که در زندگی ما اهمیت زیادی دارند.

تحلیل و تفسیر

هر دانش آموز با چگونگی رسانایی فلزات و چرخه ی تولید کاغذ از برش درخت تا خرد کردن چوب و تبدیل به خمیر و برگه کاغذ و بازیافت دوباره ی آن آشنا می شوند

سنجش‌آموخته‌ها

با مطرح کردن سوالات از ابتدای تدریس تا انتهای یادگیری دانش آموزان را به صورت مستمر بررسی می کنیم و در پایان بحث با مطرح کردن چند سوال میزان یادگیری داتش آموزان را در مورد موضوع درس می سنجیم.

10 دقیقه

استفاده از تصاویر کتاب-سوالات شفاهی

تحليل و تفسير

اگر دانش آموزان به سوالات درست پاسخ داده باشند یادگیری در جهت درست پیش رفته است و اگر در غیر این صورت بود در امر تدریس خود باید تجدید نظر کند.

 

 

استاد راهنماي تحصصي:

استاد راهنماي علوم تربيتي:

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,500 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
piramoon_1706267_7181.zip3.4 MB