بروزترین و حرفه ای ترین پاورپوینت های آموزشی مدارس ( توسط دبیران مجرب مربوط به هر درس)
پاورپوینت مدارس

اطلاعیه فروشگاه

توجه : هنگام خرید روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا زمان دریافت کدپیگیری سفارش ادامه دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید و یا بانک عامل را تغییر دهید. در صورت مشکل میتونین شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17:30 الی 24 و پنجشنبه ساعت 12 تا 24 و جمعه 24 ساعت جوابگوی شما هستم. با تشکر

طرح درس روش تدریس تعلیمات اجتماعی چهارم (جغرافیا-تاریخ-مدنی)-کامل

طرح درس روش تدریس تعلیمات اجتماعی چهارم (جغرافیا-تاریخ-مدنی)-کامل

فرمت فایل : ورد

تعداد صفحات :59

قسمتی از متن :

روش تدریس تعلیمات اجتماعی چهارم (جغرافیا-تاریخ-مدنی)-کامل

جغرافی

درس اول

روش تدریس: پرسشنامه

موضوع درس: محیط زندگی ما

اهداف کلی: محیط زندگی ما

اهداف جزئی:

  1. شناخت درباره ی محیط زندگی خود
  2. آشنایی با زندگی شهری و روستایی

اهداف رفتاری:

۱-    یکی از راه های شناخت محیط زندگی را بیان کند؟

۲-    محیط زندگی خود را تفسیر کنید.

۳-    در مورد نحوه زندگی شهری و روستائی توضیح دهید؟

۴-    به شناخت محیط زندگی خود علاقه نشان دهید.

ارزشیابی ورودی:

۱-    دانش جغرافیا چه کمکی به ما می کند؟

۲-    فاصله ی مدرسه ی شما تا خانه چقدر است؟

۳-    شغل روستائیان چیست؟

مدل کلاس: دایره ای

وسایل مورد نیاز: کتاب و تصاویر کتاب

راهبرد و ایجاد انگیزهامروز قرار است راهکارهایی در خصوص شناخت بهتر محیط زندگی خود ارائه دهید.

مرحله اول: بیان هدف

بچه ها می خواهیم اطراف خود را بیشتر بشناسیم، در این خصوص نیاز به دانشی برای این شناخت داریم.

مرحله دوم: ساخت ابزار نظرسنجی:

معلم دانش آموزان را به گروه های ۲ نفری تقسیم کرده و از گروه ها می خواهیم که با مشورت هم دو سئوال در ارتباط با موضوع عنوان کنند سپس هر گروه توسط معلم و شاگردان پالایش و تصحیح می‌شود. سپس پالایش شده روی تابلو نوشته می شود.

سئوالات احتمالی:

۱-    چه گیاهانی در اطراف محل زندگی شما روئیده اند؟

۲-    محصولاتی که در روستا کاشته می شود چیست؟

۳-    چه راه هایی به شهرها یا روستاهای اطراف شما مربوط می شود؟

۴-    هوای شهر شما پاکیزه است یا آلوده؟

۵-    خانه ها از چه موادی ساخته شده اند؟

مرحله سوم: تکمیل پرسشنامه:

پس از مشخص شدن سئوالات، روی تابلو هر دانش آموز سئوالات را بر حسب درجات بسیار خوب، متوسط، ضعیف امتیازبندی می کنند.

مرحله چهارم: تجزیه و تحلیل

در این مرحله سئوالات بر حسب امتیازات داده شده ارزیابی می شود و آموزگار به راحتی می تواند درخصوص درس مطالب را جمع بندی کند.

جمع بندی مطالب:

معلم از دانش آموز می خواهد که از روی درس بخوانند که در خصوص درس نظرات خود را گرفته و مطالب را تکمیل کند.

ارزشیابی پایانی:

۱-    دانش جغرایا را توضیح دهد.

۲-    راه های شناخت محیط زندگی خود را بگویند.

تکلیف تمرین:

درخصوص سفری که به شهرها یا روستا سفر کرده اید، اطلاعاتی درباره آن مکان ها یا چگونگی زندگی مردم، آن ها دارید تحقیق کرده و برای هم کلاسی هایتان توضیح دهید.

درس دوم

روش تدریسمکاشفه ای

هدف کلی: آشنایی با وسایل یادگیری جغرافیا

اهداف جزئی:

۱-    آشنایی با وسایلی که کمک می کند جغرافیا را بهتر بیاموزیم.

۲-    آشنایی با نقشه جغرافیائی ایران

۳-    آشنایی با کره جغرافیائی

اهداف رفتاری:

۱-    کره جغرافیائی را تعریف کنید.

۲-    وسایلی که به ما کمک می کند تا جغرافیا را بشناسیم نام ببرید.

۳-    بتواند از روی نقشه استان محل زندگی خود را پیدا کند.

۴-    احساس خود را از یادگیری درس جغرافیا نشان دهد.

ارزشیابی ورودی:

۱-    چند وسیله برای شناختن مکان های مختلف نام ببرید.

۲-    کره جغرافیائی چیست؟

۳-    وسایل یادگیری جغرافیا را نام ببرید.

وسایل مورد نیازعکس- نقشه- کتاب- فیلم- کره زمین.

ایجاد انگیزه: وسایلی از جمله نقشه، عکس های مختلفی از استان های کشور، کره جغرافیائی را به کلاس آورده و عکس ها را به تابلو می چسبانیم و توجه شاگردان را به آن جلب می کنیم.

ارائه درس:

مرحله اول: بیان موضوع.

وسایلی که به ما کمک می کند که جغرافیا را یاد بگیریم چیست؟

مرحله دوم: تعامل بین معلم و شاگرد.

پس از اینکه گروه ها تشکیل شد وسیله ها را در اختیار گروه ها قرار می دهیم و از آن ها می خواهیم تا در مورد هر یک از وسایل و چگونگی استفاده از آنها در گروه با هم مشورت کنند و بعد از مشورت هر گروه نظرات خود را بیان می کند، و بعد نظرات گروه ها را با هم مقایسه می کنیم و نتیجه را اعلام می کنیم.

و بعد دانش آموزان به کمک معلم نقشه ایران را به دیوار کلاس نصب می کنند و استان خود را پیدا می کنند.

نتیجه گیری:

در این مرحله معلم مطالبی درخصوص وسایل جغرافیا و اینکه هر کدام چگونه ما را درخصوص یادگیری و شناخت بهتر اطراف خود کمک می کند.

ارزشیابی پایانی:

۱-    کره جغرافیائی را تعریف کنید.

۲-    چند نمونه از وسایل یادگیری جغرافیا را نام ببرید.

تکلیف منزل


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,500 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
talimat-ejtemaee-kamel_1972003_4382.zip60.6k





طرح درس روزانه ریاضی اول (اندازه گیری طول)ابتدایی

طرح درس روزانه ریاضی اول (اندازه گیری طول)ابتدایی فرمت فایل : ورد تعداد صفحات :10 قسمتی از متن : روش تدریس:فعال گروهی الگوی تدریس: تدریس اعضای تیم اهداف کلی: آشنایی دانش آموزان با اندازه گیری طول اهداف جزئی: آشنایی فراگیران با اندازه گیری طول آشنایی فراگیران با ابزار های اندازه گیری طول آشنایی فراگیران با نحوه اندازه گیری طول آشنایی فراگیران با سانتی متر آشنایی فراگیران با متر آشنایی فراگیران با ابزار اندازه گیری سانتی متر آشنایی فرا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان

طرح درس روزانه هدیه آسمانی پایه دوم ابتدایی بر اساس برنامه درس ملی

طرح درس روزانه هدیه آسمانی پایه دوم ابتدایی بر اساس برنامه درس ملی فرمت فایل : ورد تعداد صفحات :30 قسمتی از متن : هدف کلی : آشنا شدن فراگیران با سلام به عنوان یکی از آداب اسلامی اهداف جزئی : 1ـ تمایل به سلام کردن در برخورد با اطرافیان 2ـ رعایت ادب سلام کردن در برخورد با دیگران 3ـ پیش دستی در سلام کردن را ارزشمند بداند 4ـ بداند سلام مقدمه آشنایی و دوستی است . اهداف رفتاری 1ـ شیوه های مختلف سلام کردن را بشناسد و بکار ببرد ( مهارت) 2ـ به سلام کردن به دیگ ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,500 تومان